Ja att hitta det perfeka topplacket det är minsann inte enkelt. Det finns ju ett flertal och de alla lovar snabba torktider, härdade och glansiga naglar som inte minst håller lacket snyggt länge, men hur många håller egentligen vad de lovar? Helt enkelt så är det en djungel att hitta det ultimata topplacket. Jag tillhör den där udda skaran som inte alls har fastnat för Seche Vite, lacken krymper och redan efter 1 max 2 dagar så chippas lacket och därefter lossnar hela lacket. Sen är jag inget fan av den supertjocka formulan. Visst det torkar supersnabbt och ger en riktigt snygg glans, men eftersom hållbarheten är så dålig på mina manikyrer så är det inte värt det. Jag är fortfarande på jakt efter det perfekta topplacket för just mig, det senaste jag testat är Essie - Good to go. Appliceringen är bra tack vare borsten som är suverän, men lacket börjar torka väldigt fort på nageln så man får vara rätt snabb att måla annars klibbar topplacket ihop på nageln vilket ju inte ger nåt snyggt resultat. Hållbarheten är bra men däremot får man inte alls samma glans som exempelvis SV ger, med andra ord så går jakten vidare! 
Tipsa gärna om era favorit topplack, jag kan behöva lite hjälp att hitta i den här djungeln!
Seche Vite, Sv, Topplack,

Kommentera

Publiceras ej