Utan lackade naglar så känner jag mig rätt naken, det är helt klart något som fattas. Men under intensiva jobbperioder när man bara hinner landa i soffan korta stunder på dagen ja då hamnar naglarna i andra hand, så igår när jag kom hem från jobbet så blev det bara lite filning, pyssel med nagelbanden och så toppades det hela med lite nagelstärkande lack från Trind och avslutningsvis det viktigaste: olja. Jag tillhör dessvärre den skaran som blivit bestraffad med sköra naglar som skivar sig, får hack i nagelytan samt går av på löpande band. Samt med struliga nagelband som gärna vill ta över halva nagelytan. Har på senare tid funderat över om jag kanske ska testa på något slags kosttillskott som kan fungera stärkande för naglar och hår, någon som har erfarenhet av det? Eller nån mästerlig olja som gör underverk för naglar och nagelband som mina? 
Här är de iaf, mina halvnakna naglar, för ett lager av Trind's nagelstärkare har jag som sagt strukit på. Tycker att Trind är okej för stunden, men det är inget jag vill använda kontinuerligt då det dels innehåller formaldehyd och sen ger det bara en stark yta, jag vill ju ha något som stärker och skyddar inifrån! Jag är inte ute efter att få superlånga naglar, det skulle ändå aldrig funka med mitt jobb och med intresset hästar, jag vill bara ha fina välmående naglar.
Nagelolja, Nagelvård, Trind,

Kommentera

Publiceras ej