Imorse när jag vaknade så låg jag kvar i sängen länge och kurade under täcket, ute var det varmt och kvavt och det fick mig att länga till en ruggig höstkväll då man med gott samvete kan hålla sig inne och dricka mängder med te och måla naglarna! Just därför letade jag fram ett av Isadoras höstlack från kollektionen Forest Groove (2011) som fick smygstarta min höstlängtan. 
 
Det är verkligen hur lättlackat som helst, det bara flyter ut på nageln, om man bortser från den breda borsten som gör det hela lite trixigare, men formulan är tipp topp! Man skulle kunna få det opakt på ett lager, men jag målade två då jag trivs bättre med det. Bronze Patina är ett skimmerlack med en brunsvart bas, och skimmer i brunt och guld vilket ger en bronzig effekt. Lacket är snyggt, men jag upplever redan efter en dag att det börjar se matt ut trots överlack. Så det får nog bli ett lager till av Essie Good to Go för att få det riktigt snyggt igen. Jag lär nog använda det här lacket fler gånger när hösten kommit hit på riktigt.
Bronze Patina, Essie, Good to Go, Höst, Isadora,

1 kommentarer

Nailtastic

12 Aug 2014 09:29

Skoj med en ny blogg! Bronze Patina är en riktig snygging..

Kommentera

Publiceras ej